skip to Main Content
احیا نقشه‌های قدیمی فرش ساروق

احیا نقشه‌های قدیمی فرش ساروق

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت فرش استان مرکزی از احیای نقشه‌های قدیمی فرش ساروق و بازسازی این نقشه‌ها بر اساس نیاز مشتریان خبر داد.

سعیدرضا سروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اعلام کرد: فرش ساروق در گذشته از شهرت و اعتبار جهانی برخوردار بود و امروز از نظر صادرات نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد.

فرش ساروق
وی افزود: استان مرکزی در گذشته یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولیدکننده فرش دست‌بافت ایران با نام سلطان‌آباد بوده و این صنعت در ساروق دارای سابقه‌ای طولانی است.
مدیر شرکت فرش استان مرکزی گفت: یکی از سیاست‌های مهم این مجموعه در سال جاری، احیای نقشه‌های قدیمی ساروق در قالب جدید و مشتری پسند است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.
سروش ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ طرح از نقشه‌های قدیمی فرش ساروق شناسایی شده است.
وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شرکت فرش استان، آموزش انواع تابلو فرش و فرش‌بافی است که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ نفر زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گیرند.
مدیر شرکت فرش استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید فرش در ابعاد مختلف و ریزبافت نیز از دیگر برنامه‌های سال جاری است.
سروش عدم تطبیق تولید فرش دست‌بافت با نیاز مشتری را از مهم‌ترین مشکلات فرش دست‌بافت عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: فرش دارای ضریب اشتغال‌زایی بسیار بالایی است که با سرمایه‌گذاری کم و اندک در این بخش اشتغال‌زایی بسیار زیادی را می‌توان ایجاد کرد.
مدیر شرکت فرش استان مرکزی بیان کرد: فرش دستباف مطرح کننده هویت هنری، صنعتی و فرهنگی ماست که باید مسئولان توجه ویژه‌ای به فرش دست‌باف داشته باشند و فعالان این بخش را مورد حمایت قرار دهند.

فرش ساروق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top